tirsdag 7. oktober 2008

Forste uka i Peru:-)

Naa er forste uka i Lima unnagjort, og jeg har offesilet startet paa mitt syv maaneder lange opphold i Peru:-) Den forste uka har vaert veldig bra. Har kommet til en veldig koselig vertsfamilie, som bestaar av min vertsmor, hennes sonn + hennes foreldre. Broren, med familie, til min vertsmor bor vist der og, men de har jeg ikke sett saa mye til. Huset vi bor i bestaar av tre leiligheter, der vi har rom paa taket:-) Det er et fint hus, og regner med de er ovre middelsklassse i Peru. Den kalde dusjen om mornigen gjor at du faar en forfriskende start paa dagen:-)
De to forste dagene var vi paa Strommestiftelsen, og fikk inforing i Strommestiftelsen Latin Amerika. Det kom ogsa en fra Iqutios og fortalte, veldig spennde:-) Saa var det aa begynne me spanskkurs. Vi gaar paa et forholdsvis lite koselig universitet der vi har undervisning 6 dager i uka, fra 9 til halv ett. Saa har vi resten av dagen fri, og kan gjore hva vi vil, inkludert lekser. Jeg og min partner Janne har laert aa komme oss rundt med kollektiv transport, saa vi kommer oss rundt:-)
Her er et innblikk i min forste uke:
Paa sondag var vi paa et fontene/ lys show. Det var veldig bra. Og her har du gjenegen som var med:-)

Det var en park med masse fontener og lys.






















Meg og min flotte partner:-)








Verstmora vaars tok oss med paa Perus nasjonalmuseum, veldig spennende.













Jeg og min snille vertsmor:-)















Min vertsbror til hoyre med en kamerat.

5 kommentarer:

Jan Magne sa...

Hei!
Kjekt at alt går bra.
Flotte bilder!
Følger spennt med i neste episode.... :-)
FAR

Thor Haakon Bakke sa...

hallaien,

godt å se at alt går fint. det kan legges til at vannparken er moralsk forkastelig da utrolig mange i peru (ikke minst i lima) er uten vann. direkte sløsing fra myndighetene sin side, spesielt når vi tenker på hvor mye vannparken kostet å utvikle ved det første.

men hvordan er språkkurset, i hvilket område bor du, har du snakket med en irsk nonne på strømmestiftelsen sitt kontor (hun var der som gjesterforeleser i fjor). koskos

Marita sa...

så kjekt d såg ut! Bra du har komt i orden og ting ser bra ut! Du e så tøffe så reise og klare tilpassa dg alt, d ska du ha:)

glede meg t å lesa vidare her!!

kos dg vidare og pass på dg sjøl:)

stor klem Marita

Elin på tur sa...

hei hei:-)

ja, kan vaer helt enig at vannparken e slosing av ressurser. kjorte ut mo viva maria i gaar, og utkanten av Lima er virkelig orken, bare sand.

spraakkurset e kjempe bra, paa et koselig universitet, esan. bor i salamaca:-)og har ikkje sitt naage t ei irske nonna. klem

Trude Dale sa...

Hei Elin,
Jeg er moren til "partneren din", Janne. Veldig interessant å følge med på bloggen din. Håper dere får uforglemmelige måneder i Peru. Godt å vite at dere er to.
Hilsen Trude Dale